søndag den 20. januar 2013

Som om tingene kunne blive værre.

Min mormor fik i sommers konstateret muskelgigt men kom for sent i behandling, hvilket har resulteret i at hun er blevet blind. Efter nogle måneder, begyndte tingene at gå skævt. Hun sagde mærkelige ting, bl.a. at der utrolig mange fjernsyn over det hele, og om natten kravlede hun ned på gulvet og sad hele natten. Det fik min morfar til at indlægge hende, og de fik af vide at hun havde betændelse et sted som gjorde at hun ikke fik nok ilt til hjernen, hvor ved jeg ikke. Hun blev rask og alting gik fint, indtil for omkring en uge siden, hvor det hele vendte tilbage igen. Hun sad 2 dage på hospitalet, tog hjem i nogle dage og tog så tilbage idag, uden at få noget som helst af vide.

Mine forældre tog ned til min mormor of morfar idag for at se hvordan tingene gik. da de kommer ind, sidder de begge to på stole i køkkenet, og det første min morfar siger til mine forældre er, at de skal ringe 112. Min morfar kan knap tale, og når han kan, er det svært at forstå hvad han siger. Han tror muligvis han er blevet forgiftet af noget olie han har brugt til brændeovnen den sidste uge. Da ambulancen kommer, beder ambulancemændene alle om at forlade huset da det er farligt at være derinde pga. brændeovnen. Både min mormor og morfar har siddet på hospitalet hele dagen, sammen med mine forældre, uden at få noget som helst af vide.

Min farmor har været syg over længere tid, men har ikke selv ville indrømme det eller gøre noget ved det, da hun selv mener at hun har det godt. oppe i hendes hoved, går hun ture hver dag og spiser yoghurt hver dag. det gør hun bare ikke. Hun har nægtet at lade sig indlægge. Min faster har snakket med en læge, som fik min farmor overtalt til at tage med på hospitaler. Da lægen henter hende næste morgen, er hun helt blå, fordi hun ikke får ilt nok. Hun kan dårligt gå og har tabt sig flere kilo. De får taget nogle scaninger på hospitalet, og får konstateret at hun har lungekræft, flere steder i lungerne, nøjagtigt som vi havde forventet. Hun nægter at blive på hospitalet og tager hjem, hvor hun nu har været i 4 dage. Der bliver tjekket til hende hverdag og hendes fingre er begyndt at blive blå igen, efter hun fik væske og ilt på hospitalet.

Oven i det, har jeg fucket mit forhold op, så er alt er jo bare great.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar