tirsdag den 17. september 2013

Penang Karry

Her er opskriften på den thai ret jeg lavede forleden til familien. Jeg elsker den!


Jeg nåede ikke selv at få et billede af retten, så jeg har stjålet et fra nettet. 


Penang Karry.

Ingredienser:


  • 3-400 gr. kylling (eller andet kød efter eget valg
  • 1 dåse kokosolie/mælk
  • 3-4 små røde chili uden frø
  • 6-8 kaffir limeblade
  • 2 spsk fiskesovs
  • 2 spsk penang karry paste
  • lidt olie
  • evt. grøntsager efter eget valg
1. Start med at skære limebladene i fine strimler. Gem lidt af dem til pynt når du serverer. 

2. Del chilierne og skrab alle frøene ud, hak derefter chilierne (grov eller fint, alt efter hvad du foretrækker)

3. Rens kyllingen/kødet. Kyllingen/kødet skæres i aflange stykker. 

4. Put olien på panden, varm panden op til olien er godt varm. Tilsæt herefter penang karry paste og rør det godt rundt i pasten så den bliver fordelt ud over hele panden. 

5. Herefter tilsætter du kokosmælken og rører godt rundt. 

6. Mens kokosmælken varmes op, putter du kyllingestykkerne/kødet på panden svitser dem hurtigt. Put dem herefter ned til kokosmælken. 

7. Tilsæt efterfølgende dine hakkede chilier, limeblade og fiskesovsen og rør rundt. 

Hvis du vælger at putte grøntsager i din ret, skal de i sammen med chilierne og fiskesovsen. 

Retten skal smire i 10-20 minutter alt efter størrelsen på kødet. Retten er færdig så snart kød og grøntsager er mørt.

Retten serveres med ris.

Jeg fandt opskriften her




Ingen kommentarer:

Send en kommentar